Felly Jajo's
Fhe'Yee

welcome babes !



Felicia Jacinta John <3

hello hallu chikebungg chikebungg. welcome to my world. click 'follow' to enjoy more! (;


Bigfoots!

Put your CBOX codes here!


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: SitiSyuhadah
Re-Edited By: Felicia Jacinta
Others: ? ? ?


don't believe in God?

# hello. saya nak para pembaca sekalian membaca entri saya kali ni dengan lebih terperinci. seperti yg diketahui umum, penyembahan berhala atau ANIMISME masih berlaku. mungkin bukan di negara kita tp di negara jiran belah jiran kita. perkara sebegini berlaku mungkin sbb mereka tidak percaya akan benar adanya Tuhan. haa. so, saya ada jumpa sesuatu yg mungkin akan merubah cara pemikiran ada. marii lah mari kita mengundii. ehh salah. mari baca hey hey ! :]

cerita ini bermula di sebuah gereja. para murid dan Paderi sedang mengadakan sesi Sunday School. Paderi pada ketika itu menceritakan kemuliaan Tuhan dan mengajar murid2nya agar percaya akan hikmah dan kudusnya Tuhan. selepas selesai mengajar, Paderi menanyakan para muridnya jika sesiapa mempunyai sebarang persoalan yg tidak jelas. berikut adalah tutur kata mereka.

Paderi : sekarang kita harus percaya akan Tuhan kerana dia benar ada. bukan untuk dilihat tapi untuk dipercaya.
Pelajar : SAYA TIDAK PERCAYA TUHAN ADA!
Paderi : kenapa kamu kata sedemikian? kamu tidak takut Tuhan sedih?
Pelajar : KENAPA SAYA HARUS TAKUT DIA SEDIH? KENAPA SAYA HARUS JAGA PERASAAN DIA SEDANGKAN SAYA TIDAK PERCAYA DIA WUJUD DAN PERNAH WUJUD.
Paderi : baiklah. saya ingin bertanya. kenapa kamu tak percaya akan Tuhan?
Pelajar : SEBAB SAYA TAHU DIA TAK WUJUD.
Paderi : macam mana kamu tahu?
Pelajar : SEBAB SAYA TAK PERNAH NAMPAK TUHAN.
Paderi : baiklah. serang saya hendak bertanya. kamu ada OTAK?
Pelajar : KURANG AJAR JUGA PADERI INI. MESTILAH SAYA ADA OTAK.
Paderi : saya tidak percaya kamu ada otak.
Pelajar : KENAPA PULA? KALAU SAYA TAKDA OTAK, SAYA TAKKAN JADI PANDAI.
Paderi : kamu cakap kamu tidak percaya wujudnya Tuhan kerana kamu tidak pernah nampak Dia. jadi saya juga katakan saya tidak percaya kamu ada OTAK kerana saya tidak pernah nampak otak kamu.


HAAAA. kan dah kenaaaa. ahhaha. sudah hayati isi tersirat dialog ni? well well. pengajarannya ialah..

JANGANLAH KITA TIDAK MEMPERCAYAI TUHAN KERANA KITA TIDAK PERNAH NAMPAK-NYA.TETAPKAN LAH KEPERCAYAAN KITA KE ATAS-NYA DENGAN BACAAN INJIL DAN MENDENGARKAN KATA-KATA DARI PADERI. KENALI TUHAN DENGAN BACAAN DOA SETIAP HARI DAN MASA. PUJI DAN SEMBAH LAH TUHAN DENGAN NYANYIAN ROHANI.

saya percaya Tuhan ada. kenapa? sebab stiap kali saya berdoa dan meminta atas nama JESUS KRISTUS, pasti doa saya akan dikabulkan. memang bukan secepatnya tp saya tahu Tuhan mendengarkan doa saya dan tidak mustahil.. DOA ANDA JUGA.

Salam Damai Kristus,
Felicia Jacinta John