Felly Jajo's
Fhe'Yee

welcome babes !



Felicia Jacinta John <3

hello hallu chikebungg chikebungg. welcome to my world. click 'follow' to enjoy more! (;


Bigfoots!

Put your CBOX codes here!


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: SitiSyuhadah
Re-Edited By: Felicia Jacinta
Others: ? ? ?


BUKAN anak kandung?

# yang berada di hati dan perasaan adalah kesedihan yang teramat sangat. dunia yang selama ni bertembung ceria kini dah pecah belah gelap gelita. kenapa ini berlaku? adakah ini salah satu cubaan dari Tuhan yang mencipta manusia? adakah kesedihan ini wajar terjadi kepada umat Tuhan yang tercinta? kenapa harus dibesarkan dan membesar dengan orang yang sebenarnya takda kena-mengena dengan kita? bukan darah daging kita?

agaknya bergitu lah ayat-ayat yang MUNGKIN bermain di fikiran anak-anak apabila mengetahui bahawasanya mereka bukanlah DARAH DAGING kedua orang tua yang membesarkan mereka. wajibkah kita sedih? pada pendapat saya, TAK WAJIB DAN TAK PERLU SERTA TAK SEHARUSNYA SAMA SEKALI. sebab at least mereka yang 'bukan ibu bapa kandung' kita ini nak menjaga kita ketika sakit, menyediakan pakaian makan minum tempat tinggal untuk kita dan semestinya mendidik dan membimbing kita. kita seharusnya bersyukur bukan? walaupun kita anak angkat or anak tiri, kita juga disayangi.

ibu bapa angkat atau ibu tiri or bapa tiri tu bukannya jahat kan? yelah, dari cerita dekat televisyen, terutamanya cerita INDON or berita-berita, selalu kita tengok betapa 'jahat'nya orang yang bukan darah daging kita ni kan? tapi semua tu ketentuan Tuhan. kita tak boleh merendah diri hanya kerana kita mengetahui yang kita ni bukan sebahagian dari mereka. tak kisah lah kita ni anak angkat or anak tiri, yang penting, kita ada ibu bapa yang menjaga,melindungi,mengubati dan mendidik membimbing kita. itu sudah lebih dari lebih kan?

kesimpulan nya, Deph,janganlah merendah diri tu sebagai anak angkat. your mom and dad sungguh sayangkan kamu. sebab itu mereka memarahi kamu kalau kamu buat silap. kalau kamu tak buat silap, takda maknanya mereka nak marah sebarang. so, take the positive side okay dear? ibu bapa marah sebab SAYANG. saya juga bukan anak kandung yang sempurna, saya juga membuat silap. BANYAK SILAP. tapi tak terlambat untuk kita berubah sebaliknya berubah untuk MEMBANGGAKAN mereka. mungkin ada sesetengah parents ni mrekaorang tak pandai nak tunjuk rasa sayang tu, tapi kalau diingat-ingat, MEREKA SENTIASA CUBA UNTUK MENUNJUKKAN KASIH SAYANG DAN CINTA SUCI MEREKA. cuma kita yang tak nampak ;)

KASIH IBU DIBAWA KE SYURGA, KASIH BAPA TIADA GANTINYA ;)